אבקת חלבון: יתרונות וחסרונות

כאשר חושבים על אבקת חלבון מיד עולה קונוטציה של חדרי כושר, ספורטאים, בדי-בילדר ועוד. בפועל, היום ניתן לראות אנשים שהם אינם ספורטאים מקצועיים צורכים אבקות חלבון למטרות שונות כגון חיזוק הגוף, מסת שריר וכדומה. אז מה היתרונות והחסרונות של אבקות חלבון? והאם אבקות חלבון נחשב מוצר איכותי ומומלץ? כל זאת ועוד במאמר לפניכם:

אבות המזון

החלבונים נמצאים בין שלושת אבות המזון החיוניים לנו בתפריט התזונה היום-יומי, תפקידם המרכזיים של החלבונים הוא חיזוק וריפוי של הרקמות, בריאות עור הגוף, השיער והציפורניים, תפקוד מערכת ההורמונלי, מאבק בחיידקים ועוד.

איכות אבקות החלבון

כל נושא אבקות החלבון תפס תאוצה משמעותית מאד והיום (כפי שכבר אמרנו) ניתן לראות אנשים שאינם ספורטאים מקצועיים צורכים אבקות חלבון, חובבי ספורט וספורטאים מקצועיים. כל אלו צורכים אבקות חלבון מסיבות כאלו ואחרות. עקב הטרנד באבקות החלבון ניתן לראות על המדפים בחנויות השונות, מגוון עצום של אבקות חלבון, חלקן טובות יותר וחלקן פחות. חשוב לזכור, כל אבקה מיוצרת על ידי חברה ויצרן אחר כך שבפועל ניתן לומר שכל אבקה שונה לגמרי מהאבקה השכנה לה. ישנם אבקות היכולות להיות ממש איכותיות וישנן אבקות שיכולות להיות פחות איכותיות. תופעה זו נוצרת בעיקר בגלל צורת הפיקוח על המוצרים הלא מדובר באכיפה כללית מאד שאינה יוצרת פיקוח איכותי.

יתרונות אבקות החלבון

ניתן לומר שהיתרון הבולט ביותר בכל נושא אבקות החלבון הוא הקשר הישיר לעלייה במסת השריר. כל אדם, בין אם הוא ספורטאי מקצועי או חובבן, העושה שימוש קבוע באבקות מיד ירגיש בשינוי ובעלייה במסת השריר בצורה אפקטיבית. חשוב לזכור כי השרירים בגופנו בנויים על הרבה חלבונים ולכן חייבים כמות גדולה של חלבון.
להלן יתרונות נוספים:

א. ריכוז גבוה מאד של חלבון המאפשר צריכה קטנה של מזון.

ב. אבקת חלבון מהווה מקור ישיר לחלבון. אנשים העוסקים בספורט מצליחים להשלים פערי תזונה בעזרת אבקות חלבון. בנוסף, אבקת החלבון עשירה בתמריץ העוזר לשפר הישגים ותומך בשרירים בזמן האימון.

ג. אבקת חלבון נחשבת למזון שקל לעכל אותו. הגוף מצליח לפרק במהירות את החלבון בהשוואה למנה בשרית או שומנית.

ד. החלבונים הנמצאים באבקת החלבון נחשבים בעלי ערך תזונתי גבוה.

אבקת חלבון

חסרונות

למרות שלאבקת חלבון יש הרבה ערכים והרבה יתרונות חשוב לזכור כי לא מדובר במזון עיקרי. להלן מספר חסרונות שחשוב לזכור:

א. לאבקת חלבון אין ערך תזונתי ממשי לגוף מלבד העובדה שהוא עוזר להשלמת כמות החלבון שהגוף דורש.

ב. אבקת החלבון אינה יכולה לשמש כמקור תזונה או כתחליף תזונה.

ג. שימוש באבקת חלבון מחייב השלמה עם תזונה הכוללת את אחד מאבות המזון.

לסיכום

אבקת חלבון היא מוצר המסייע ועוזר בזמן ולאחר פעילות גופנית, אין להתייחס לאבקות כמוצר עיקרי למזון אלא כתוסף עזר. זכרו אבקות מזון נחשבות כמקור איכותי לחלבון העוזר למסת השריר ובעיקרו מיועד לאנשים העוזים ספורט בין אם מדובר על מקצוענים או חובבנים.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *