חשיבות הספורט ואורח חיים בריא

רבות כבר דובר על חשיבות הספורט והפעילות הגופנית על הבריאות ואורח החיים. מחקרים רבים שבוצעו, הראו את הקשר בין ספורט למניעה של מחלות, שימור בריאות הגוף ואף שיפור במצב הרוח. אז מהי החשיבות האמתית של הספורט, וכיצד ניתן להתחיל?

מהי החשיבות של הספורט?

פעילות הספורט מסייעת בחיזוק של השרירים והעצמות, משפרת את מצב הרוח בשחרור אנדרופינים, משפרת את תפקודם של הלב והריאות ושומרת על משקל תקין. כידוע, השמנה מוגדרת כגורם המוות מספר 1 בעולם.

החלק של הספורט באורח החיים הבריא

אורח חיים בריא מורכב משמירה על תזונה נכונה, שהיא הדלק של הגוף שלנו, בשמירה על חיים מאוזנים מבחינה חברתית ורגשית, וכמובן מביצוע של ספורט. לצערנו, ככל שמתקדמות השנים, כך המשימה של שמירת בריאותינו הופכת להיות קשה יותר, וככל שמקדימים להפוך את הפעילות הגופנית למשימה שגרתית, כך יהיה קל יותר בעתיד. למשל – אצל הרבלייף תוכלו למצוא מגוון של רעיונות לפעילות גופנית שתסייע לכם להיכנס לכושר ולדאוג לבריאות שלכם.

ספורט

כיצד מתחילים בביצוע של ספורט?

פעילות גופנית יכולה להתבצע במגוון דרכים ולא מחייבת מנוי לחדר כושר. בתור התחלה, רבים מציעים לחלק את משך הזמן של הפעילות המומלצת ביום (לפחות 30 דקות) למספר פעמים במהלך היום – 10 דקות בבוקר, 10 דקות בצהריים ו-10 דקות בערב. לאחר התרגלות הגוף, ולאחר שוודאי תחושו בתוצאות החיוביות של הספורט על גופכם ומצב רוחכם, תוכלו להעלות את משך הפעילות הגופנית.

מה חשוב על מנת להצליח בפעילות הגופנית?

פעילות גופנית לא חייבת להיות משימה קשה ולא מהנה. יחד עם זאת, שמירה על כושר גופני ופעילות גופנית לאורך זמן, היא עיקר העניין והיא תדרוש מכם כוח רצון והתמדה. כדי להפוך אותה ליעילה ולשמור עליה לאורך זמן, כדאי להקפיד שהפעילות תהיה כזו שמסבה לכם הנאה ואף מתמקדת בענף ספורט שאתם אוהבים, מומלץ להציב מטרות שידרבנו אתכם להמשיך ולהתקדם, וחשוב מאוד להעריך את עצמכם לאורך כל הדרך על ההחלטה לעשות שינוי.

3 שעות של ספורט מתוך 168 שעות בשבוע

כדי לשמור על הבריאות ולסייע לגופנו להילחם במגוון של תסמינים ותופעות, הספורט הוא מצרך חיוני במיוחד. מתוך כ-168 שעות שיש לאדם בשבוע – מומלץ לפנות 3 שעות בסך הכל, שהן 3 שעות שחוזרות אלינו ובגדול.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *